مدیرکل طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علمی‌شدن عطاری‌ها به صورت آزمایشی در تهران با مشارکت این صنف آغاز شده و ارائه و تمدید مجوز عطاری‌ها در تهران منوط به گذراندن یک دوره آموزشی و علمی است.

مجوز عطاری‌ها در تهران به شرط گذراندن دوره آموزشی تمدید می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از وبدا، نفیسه حسینی یکتا افزود: عطاری‌ها کاملا در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند که یکی از موضوعاتی است که در دستور کار ما قرار دارد تا ارائه مجوز و نظارت بر عطاری‌ها بر عهده وزارت بهداشت باشد.

وی اظهار داشت: اکنون ۸ دانشکده و ۱۳ گروه آموزشی طب ایرانی و مکمل در دانشگاه‌های علوم پزشکی فعالیت دارند و ۴۰۰ نفر در مقطع دکترای تخصصی طب ایرانی تربیت شده‌اند و ۴۰۰ نفر نیز در حال تحصیل در این رشته هستند که پاسخگوی نیاز مردم نیست.

حسینی یکتا ادامه داد: عرضه ناکافی متخصصان طب ایرانی موجب شده که برخی افراد در راستای سودجویی از نیاز مردم به خدمات تخصصی طب ایرانی را پاسخ می‌دهند البته یکی از موضوعات مهم برای وزارت بهداشت، تسهیل ایجاد دانشکده‌های طب ایرانی در کشور است.

وی تصریح کرد: معاونت آموزشی وزارت بهداشت، مصوبه‌ای داشته که دانشکده‌های طب ایرانی بتوانند به راحتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شوند که امیدواریم تا پایان امسال، تعدادی دانشکده طب ایرانی در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.